ח"כ אלי כהן: "אנחנו מדברים עם עריקים פוטנציאליים מהקואליציה"

    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ אלי כהן: "אנחנו מדברים עם עריקים פוטנציאליים מהקואליציה"

    ח"כ אלי כהן ב"מהדורת הבוקר": "אפס פליטים זה לא סביר, אבל לקלוט פליטים בלי סוף זה גם זה לא סביר. אם אנחנו לוקחים את הגודל של המדינה ביחס למה שמדינות אחרות קלטו, עלינו לקלוט כ-24 אלף פליטים אבל המדינה קולטת הרבה יותר כי יש זכאי חוק השבות"

    צילום: פלאש 90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אלי כהן מתייחס למשבר הפליטים ולמחלוקת סביב קבלתם לישראל: "אפס פליטים זה לא סביר, אבל לקלוט פליטים בלי סוף זה גם לא סביר. צריך מידתיות מסויימת", אומר כהן בריאיון למהדורת הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם.

    "אם אנחנו לוקחים את הגודל של המדינה ביחס למה שמדינות אחרות קלטו, עלינו לקלוט כ-24 אלף פליטים – אבל המדינה קולטת הרבה יותר כי חוץ מאלה יש את כל זכאי חוק השבות", אומר כהן.

    לדבריו "אנחנו בעד מדינה יהודית ודמוקרטית. אפילו שאין לנו גבול עם אוקראינה אנחנו קולטים הרבה יותר ממדינות אירופה המערביות באופן יחסי לגדול המדינה".

    כהן התייחס למצב הפוליטי: "אני לא חשבתי שהממשלה הזו תיפול כל כך מהר כי אין להם אלטרנטיבה. הם מאוד חוששים מבחירות, חלקם מבינים שהם לא יחזרו לקואליציה. יחד עם זאת אני אופטימי לגבי סיכויי הפלת הממשלה הזו בקרוב".

    כהן נשאל האם ידוע לו על עריקים להפלת הממשלה: "אני יודע ומעודכן על יותר מאחד שבמבינים שהם יכולים גם לאכול את הדגים הבאושים וגם להיות מגורשים מהכנסת. מדברים איתם, יש שיחות. כל אחד שם מבין שאם הם הולכים לבחירות, הם לא יבחרו שוב. אני מעריך שעד מרץ 2023 הממשלה הזו תיפול".

    הוא הסביר: "ההערכה של מרץ 23 היא מהסיבה הפשוטה שזו המועד האחרון להעברת התקציב. זו ממשלה מסוכנת ביטחונית ורעה כלכלית".

    ביחס להצבעה על חוק האזרחות בשבוע שעבר אמר כהן: "היחידים שהתנגדו לחוק האזרחות היו 11 חברי כנסת מתוך הקואליציה. שקד אמרה שזה יום חג. חוק כל כך טריוויאלי שצריך כל כך הרבה מאמצים להעביר זה יום חג?"

    הוא נשאל האם ראש הממשלה לשעבר חותר לעסקת טיעון במשפטו ושלל את האפשרות: "נתניהו כבר מתכנן את הוועידה בליכוד בסוף השנה, הוא רתום להפלת הממשלה הזו. כולנו רואים את העוול שנגרם לנתניהו בתיק 4000 וממה שאני יודע עסקת טיעון לא עומדת על הפרק".



    0 תגובות